Leading Into The Future is an immersive experience in Lisbon that aims to develop the capacity of participants to anticipate trends, explore scenarios and how to improve their approach to strategy and innovation processes.
For 5 days, participants will have the opportunity to explore the most cutting-edge concepts and tools in the fields of foresight, strategic design, and innovation, integrated into a unique Futures Framework
Objetivos
By the end of the program, participants will be prepared to: Engage in bold strategic processes; Be future leaders; Act as true change-makers;
Perfil do Aluno
This Program was specially designed to a group of MBA Students or executives graduated from MBA programmes
Certificação
O Certificado de Conclusão do Curso, emitido pela Faculdade FIA de Administração e Negócios, será fornecido ao aluno aprovado no curso de acordo com o sistema de avaliação adotado pela coordenação do curso.
Metodologia
The proposed program is based on a mixed methodology that includes several dimensions. The sessions will be dynamic in nature. The goal is to find right balance between theoretical and practical experience. The constatly changing pace of the learning experience is designed to ensure the best results and contribute to a greater retention of the concepts presented.
Sistema de Avaliação
Practice Clinics: Group work; Case studies; Simulation Exercises and Class Discussion
Disciplinas
Strategic Intelligence by the World Economic Forum
Foresight: Thinking and Acting on the Future
Digital Marketing
Building Scenarios for the Future
Being a Corporate Entrepreneur
Going Agile and Digital at Volkswagen
Strategic Design & Innovation
The Future of Personalized Medicine
Sustainable Finance
Leading into the Future
Scanning, Sensing & Acting: A futures framework
The Digital Mind: how science is redefining humanity
Revolutionizing Financial Services in the Digital Era
The participants must be students or egresses from MBA Programmes
Apresentação
The Faculty is composed by The Program Director and the Faculty from the ISEG MBA Programme and Keynote Speakers from European organizations that were specially selected for this program.
Coordenador
Prof. Dr. Mauricio Jucá de Queiroz
Doutor em Administração pela Universidade de São Paulo (2008), Mestre em Administração pela Universidade de São Paulo (2004), Graduado em Administração pela Universidade de São Paulo (1994). Atualmente é coordenador do curso de graduação em Administração de Empresas da FACAMP - Faculdades de Campinas. Atua como professor de graduação e pós-graduação, é avaliador de revistas na área de Administração e coordenador da área tecnológica em Marketing do Semead. Principais interesses de pesquisa nos temas estratégias de marketing, métricas de marketing, planejamento estratégico e gestão educacional.
Doutor em Administração pela Universidade de São Paulo (2008), Mestre em Administração pela Universidade de São Paulo (2004), Graduado em Administração pela Universidade de São Paulo (1994). Atualmente é coordenador do curso de graduação em Administração de Empresas da FACAMP - Faculdades de Campinas. Atua como professor de graduação e pós-graduação, é avaliador de revistas na área de Administração e coordenador da área tecnológica em Marketing do Semead. Principais interesses de pesquisa nos temas estratégias de marketing, métricas de marketing, planejamento estratégico e gestão educacional.